Kullanıcı Adı: Şifre:
Galatasaray Taraftar Portalı
Ana Sayfa / GALATASARAY TV / Arda Turan Clear Kamp Günlüğü’ne Konuştu

Arda Turan Clear Kamp Günlüğü’ne Konuştu Arda Turan Clear Kamp Günlüğü’ne Konuştu

Galatasaray Kaptanı Arda Turan Galatasaray Televizyonu’nda yayınlanan Clear Kamp Günlüğü Programına konuk oldu.

2010-07-24, 02:13:29 Okunma: 1288 3 yorum
.
Share |

Çok zorlu bir kamp dönemini geride bırakıyorsunuz, bu dönemle ilgili deÄŸerlendirmeni alabilir miyiz?
Çok iyi bir kamp dönemi geçirdik, birtakım yeniliklerle beraber. Yemeklere beraber oturmak, beraber kalkmak gibi. Biraz disiplin adına yeni adımlar attık. Daha çok beraber olmak adına hareket ediyoruz. Daha çok sohbet ediyoruz, arkadaÅŸlarımızla bire bir iletiÅŸim kuruyoruz. Ben de tabi kaptanlığımın ikinci yılında biraz daha fazla bu iÅŸi öÄŸreniyorum. HerÅŸey çok iyi gidiyor, buradan takım arkadaÅŸlarıma da teÅŸekkür etmek istiyorum. Her antrenmanda çok iyi çalıştılar. Bizim için bu çok önemliydi. Çünkü bu sene gerçekten savaÅŸan bir Galatasaray olacak diye düÅŸünüyorum. Takımı elbirliÄŸiyle bu sıkıntılı dönemlerden çıkartacağız, buna inanıyorum. Onun için herÅŸeyiyle, arkadaÅŸlığıyla, çalışmasıyla, hazırlık karşılaÅŸmalarıyla iyi bir kamp dönemi oldu. Performansımızın üst düzey olduÄŸunu düÅŸünüyorum.

GeçtiÄŸimiz gün arkadaÅŸların çift kale maç yaparken kafanı kaldırdın ve ‘’Biz bu sene ÅŸampiyonuz’’ dedin. Orada ne gördün?
Tabi ki hissetmek çok önemli, ÅŸampiyon olmayı istiyorum. Galatasaray takımıyla ÅŸampiyonluk kupasını kaldırabilmek en büyük hayalim. Bu sene takımdaki o arzuyu görebiliyorum. Her top için edilen mücadele, antrenmanda dahi olsa, sahadaki inancımız, birbirimize olan saygımızın artması çok önemli. Herkes biraz daha taşın altına elini sokacak diye düÅŸünüyorum. Gerçekten iyi bir takım olduk. O an hissettiklerim bana bu cümleyi kurdurdu. Åžu anda da aynı fikirdeyim. Umarım düÅŸüncelerim sezon sonunda doÄŸru çıkar.

Genç futbolculara da biraz deÄŸinelim, onlar nasıl bir kamp dönemi geçirdiler?  Onların saha performansıyla beraber, bir de saçlarını kurtarmak için gösterdikleri sahne performansı var.
Saçlarını kurtarma ÅŸansları yoktu, çünkü bunlar sırayla oluyor. Benim de saçlarımı kestiler daha önce, ben onlardan çok daha çirkin olmuÅŸtum, bu konuda ÅŸanslılar. Çok iyi çalıştılar, aÄŸabeylerine karşı son derece saygılıydılar. Ben onların yaÅŸlarına daha yakınım ama bana karşı olsun, aÄŸabeylerine karşı olsun son derece iyilerdi. Galatasaray örf ve adetlerine uyan bir hava içerisinde hareket ettiler. Zaten bu sene yaratmak istediÄŸimiz hava o. Biz sahip olduÄŸumuz deÄŸerleri kaybetmek istemiyoruz, Galatasaray her daim farklıdır, farklı adetleri vardır. Camiasıyla, taraftarıyla, yönetimiyle, futbolcusuyla farklıdır. Hatalarımızı daha iyi görüp iyi yerlere geleceÄŸiz. Bu sene genç arkadaÅŸlarımızın katkılarıyla çok daha iyi bir ortam oldu diye düÅŸünüyorum. Saygılı davranışlarından ötürü de onlara çok teÅŸekkür ediyorum, Galatasaray formasına layık bir ÅŸekilde çalışıyorlar. Onlara ÅŸampiyonluk pastasının büyük olduÄŸunu söylüyorum. O pastanın ucundan da tatsalar, en büyük parçayı tadanla aynı ÅŸeyi hissederler. Åžampiyonluk yolunda hepsi bize birer maç katkı saÄŸlasalar bu 5-6 maç eder, büyük katkı olur. Onların bu takımın parçaları olmaları bizim için çok önemli. Öyle hissetmeleri lazım ve öyle de hissediyorlar, o inancı taşıyorlar. Sahaya girdiklerinde çekinmiyor, çok iyi mücadele ediyorlar. Buradan altyapıdaki hocalarımıza da teÅŸekkür ediyorum, yanımıza son derece saygılı, dürüst futbolcular göndermiÅŸler.

Yeni gelen oyuncular hakkında neler düÅŸünüyorsun, takımda hava ne durumda?
Takımdaki havadan bahsettim, herÅŸey gerçekten çok iyi. Ben Galatasaray formasını taşıyan her futbolcuya büyük saygı ve sevgi besliyorum. Bazen saygı duymak zorunda olduÄŸunuzu ama sevgi duymak zorunda olmadığınızı söylerler. Ama ben hepsini çok seviyorum. Hiçbirini saha içinde ayırmam. Herkesin ayaklarına topu bırakmışımdır. Bir futbolcu asla takım arkadaşının suratına bakarak pas atmaz. Futbol oynayan arkadaÅŸlarımız bunu daha iyi bilecektir. Bu konuya aslında hiç girmek istemedim ama mantıklı düÅŸünürsek bu böyle birÅŸeydir. Lorik Cana açık söylemek gerekirse beni çok etkiledi. İnanılmaz bir hırsı ve mücadeleci ruhu var. Tam da Galatasaray ruhuna yakışan bir futbolcu olduÄŸunu düÅŸünüyorum. AgresifliÄŸi ve takım için savaÅŸması çok önemli. Pino da yaşıma denk bir oyuncu. Çok yetenekli, çok iyi özellikleri var, onu da elimizden geldiÄŸi kadar aramıza alacağız. En iyi  performanslarını vermesi için, nasıl ki diÄŸer yabancı arkadaÅŸları aramıza alıyorsak onlar için de en iyisini yapacağız.

Hazırlık maçı deÄŸerlendirmelerine baÅŸlayalım. İlk üç maçtan ziyade bir derbi olduÄŸu için Fenerbahçe maçı konuÅŸuldu. Bu maçı kaybetmek ya da kazanmak gerçekten önemli miydi? Sonuç mu yoksa oyun mu önemliydi?
Derbiyi kazanmak tabi ki önemliydi ama hocamızın oyun yapısına ve çıkardığı kadroya bakarsak, hocamız bu karşılaÅŸmayı hazırlık maçı olarak gördü. Futbolcuların bu atmosferde nasıl davranacağını gördü. Bence çok önemli ÅŸeyler aldık, bizlere çok keyif veren bir maç oldu. Top hep ayağımızdaydı, istediklerimizi yaptık. Ben de son dakikada inanılmaz bir gol kaçırdım, bunun dışında da birçok pozisyona girdik. Ben açıkçası o maçtaki performansımızdan çok memnunum. Futbol içinde her zaman böyle ÅŸeyler olabilir, biz önümüzdeki maçlara uzun bir maraton gözüyle bakıyoruz. Galatasaray taraftarının ‘’Kasımlar sizin, Mayıslar bizimdir’’ diye... Biz her zaman bu felsefeyi benimsiyoruz, sezon sonu ne olacağı bizim için önemli. Biz gerçekten o günkü maçta da Galatasaray taraftarlarının stattan baÅŸları dik bir ÅŸekilde çıkmalarını gerektiren bir futbol oynadık. Futbol içinde bunlar var, arkadaÅŸlarımızla da bunları konuÅŸtuk.

Derbi sonucu sizin üzerinizde kötü bir etki bırakmadı, deÄŸil mi?

Hayır tabi ki, bu bir hazırlık maçıydı. Ben çok iyi bir kamp dönemi geçirdiÄŸimizi ve çok iyi bir durumda olduÄŸumuzu düÅŸünüyorum. Åžahsım ve takım arkadaÅŸlarım adına konuÅŸuyorum. Çok kuvvetli durumdayız, bu sene çok daha ağır çalıştık. Çok iyi bir Galatasaray’ın geldiÄŸini düÅŸünüyorum.

Serbest vuruÅŸ çalışmaları yapıyor musun? Fenerbahçe maçında duran topları çok iyi kullandın. Bu konuyla ilgili taraftarlarımızdan çok sayıda soru var.
Ben çok çabuk bir oyuncu deÄŸilim, ki bu da geliÅŸtirilebilir bir özellik deÄŸil. O yüzden geliÅŸtirebileceÄŸim özelliklerim olan, oyun zekası, pozisyon alma, ÅŸut atma konusunda çalışıyorum. Artık toplara daha iyi vurduÄŸumu da düÅŸünüyorum. Ama zaten sahanın içinde en iyisini yapmaya çalışan bir oyuncuyum. ArkadaÅŸlarım daha müsaitse, benden daha iyi ÅŸut atabileceÄŸini düÅŸündüÄŸüm bir futbolcu varsa topu ona bırakırım. Duran topların kaleye doÄŸru daha sert ve isabetli gitmesi benim için önemli, bunu da bu sezon daha fazla göstermeye çalışacağım. Ama önemli olan takımın bundan bir fayda saÄŸlaması.

Bülent Korkmaz ve Hakan Åžükür 35 yaÅŸlarında bile ekstra idman yapan oyunculardı, onları örnek alıyor musun?
Tabi ki onları örnek alıyorum, ekstra idman bir futbolcu için son derece önemli. Üzücü birÅŸey var, senede 50-55 maç oynayan bir futbolcunun sürekli özel hayatıyla gündeme gelmesi çok üzücü, çünkü iÅŸimin kapatıldığını düÅŸünüyorum. Ben zaten ekstra antrenman yapmasan, kendime iyi bakmasam senede 55 maçı iyi bir performansla oynayamam. Bunun için de ekstra idman ÅŸart. Hatta bu sene, Serdar Özkan’la da konuÅŸtuk, kondüsyonerimiz Fatih Hoca’yla ekstra antrenman yapmayı düÅŸünüyoruz.

Fenerbahçe maçından sonraki olaylar, neredeyse derbinin bile önüne geçti. Birtakım olaylar yaÅŸandı. Biz de takım otobüsünü takip eden tek medya kuruluÅŸuyduk. YaÅŸananlardan çok anlatılanlar, dedikodular, hatta karalama olayları var. Sen bu olaylarla ilgili nasıl bir deÄŸerlendirme yaparsın?
Maçtan sonra biz oradan çıktık, 45 dakika boyunca 1 metre ilerlemeden durduk. 45 dakika boyunca ışığımızı açtık, herkesle fotoÄŸraf çektirdik. Yanımıza gelen Fenerbahçeli arkadaÅŸlarımızla da sohbetler ettik, fotoÄŸraflar çektirdik. Birbirimize öpücük yolladık, çok harika bir ortam vardı ama bazı arkadaÅŸlar hadlerini aÅŸan hareketler yaptık. Biz çok tepki göstermedik, ‘’Yapmayın’’ gibilerinden birÅŸeyler söyledik. Çünkü 45 dakikadır oradaydık. Sonra küfür ettiler, tabi ki sinirlenen arkadaÅŸlarımız oldu ama aÅŸağıya inme sebebimiz onları yatıştırmak, gönüllerini almak istememizdi. Biz onların gönüllerini almak için aÅŸağıya indiÄŸimizde de bize saldırmak isteyenler oldu. Sabri AÄŸabey’in tuttuÄŸu kiÅŸiler oldu. Belki Galatasaray takım kaptanı olarak otobüsten inmememiz gerekirdi ama ben bir Galatasaray taraftarıyım aynı zamanda. Galatasaraylılar’ın içinden biri olarak Galatasaray taraftarının gönlünü almaya indim. Sonra görüntülerde bana olanların 5 dakika öncesinde, uzun bir süre küfür edildiÄŸini gördüm. Farkında deÄŸildim, hiç de önemli deÄŸil, canı saÄŸolsun. Biz Galatasaraylılar’dan gelecek herÅŸeye razıyız. Sadece orada hiçbir gazetenin foto muhabiri, ya da muhabirinin olmamasına raÄŸmen kulaktan dolma haberlerle basında bu kadar yer alması üzücü. Ama bunlara karşı hiçbir zaman tepkim olmadı çünkü ben Galatasaray’ın menfaatleri için çalışıyorum. Bazı mensupları arkadaÅŸlarsa baÅŸka taraflar için çalışıyor, bu bir Türkiye gerçeÄŸi, o yüzden hiç yadırgamıyorum. Hatta zaman zaman beni Galatasaray taraftarıyla karşı karşıya getirmeye çalıştılar. Bunu bile baÅŸarabiliyorlar, çünkü medya böyle bir güç. Ne olursa olsun beni asla, hiçbir zaman Galatasaray taraftarıyla karşı karşıya getiremeyecekler, çünkü ben de onlardan biriyim. 14 gündür kamptayız. Her zaman Galatasaray’ın baÅŸarısı için uÄŸraşıyorum. Bunu defalarca söylüyorum, hayatımdaki herÅŸeyden kısıyorum. BaÅŸka takımlardaki futbolcuların da özel hayatları var, ama Arda’nın baÅŸka ÅŸeyleri göz önünde çünkü onlar Galatasaray’ın menfaatlerini düÅŸünmüyorlar, baÅŸka tarafların menfaatleri için çalışıyorlar.

Olayı toparlayacak olursak, orada sadece yanlış bir anlaşılma var.
Biz tamamiyle gönül almaya çalıştık, ama yanlış anlaşıldıysak yine de özür dileriz. Biz her zaman Galatasaray camiasına yakışır ÅŸekilde davranmak isteriz, ama orada hiçbir ÅŸekilde yanlış davranış yok diye düÅŸünüyorum. AÄŸzımızdan kimseye karşı bir küfür olayı çıkmadı.
Bu olayın üzerine, bir de Twitter üzerinden küfür olayı var ki, o da tatlıya baÄŸlandı sanırım.
 Hanımefendi o konu hakkında gerekli açıklamaları yapmıştır zaten. Böyle hatalar olabilir, insanlık halidir, o yüzden bir sorun yok.

Münferit, sıradan ve büyütülen bir olay. Bununla ilgili de internette birçok yorum vardı. Ben biraz araÅŸtırdım, tabi olumsuz düÅŸünenler de yok deÄŸil. Onlara da saygı duyuyoruz ama çoÄŸu olumluydu.
Bu çok normal, çünkü bazen benim çok yakın arkadaÅŸlarım bile basında yazılanlara inanıyorlar. Tabi ki basın mensubu arkadaÅŸlarımız da doÄŸru haberler yapıyorlardır ama benim hakkımda çıkan haberlerin %70’inin yalan olduÄŸunu ben biliyorum. benim bunlara uÄŸraÅŸacak zamanım yok. Ben her söylenene cevap vermek zorunda deÄŸilim. Her söylenenin gerçeÄŸini ortaya koyamam. Galatasaray taraftarları gerçeÄŸi bilmeli, kaptanlarına, onları seven insana güvenmeleri gerektiÄŸini düÅŸünüyorum. Benim de çok yakın Fenerbahçeli dostlarım var, beni baÅŸka takımların düÅŸmanı gibi gösteriyorlar ama hiç öyle birÅŸey yok. Ben saygısızlığa karşıyım. Çünkü ben herkese karşı saygı gösteriyorum. Derbide agresif bir tavır sergilediÄŸimi söylüyorlar.  Ben 30 metre koÅŸan bir oyuncuya, ‘’Neden 30 metre koÅŸuyorsun ve ortamı geriyorsun’’ diye söylüyorum. Ben derbide rakip takımdan oyuncuyu atan hakeme neden attığını sordum ve bunun bir dostluk maçı olduÄŸunu söyleyerek 11’e 11 oynamamızın daha iyi olacağını belirttim. Tabi bunlar hep gözardı ediliyor. Bizim ülkemizde böyle ÅŸeyler çok normal. Euro 2008’deki Avrupa üçüncülüÄŸümüzden sonra bile bu ülkede bunları gördük, bizim yapımız bu. Bunlar artık beni hiçbir ÅŸekilde yıpratmıyor. Eskiden üzülüp, kafama takıyordum ama benim yapmam gereken ÅŸey Galatasaray formasının hakkını vermek. Benim sorumlu olduÄŸum insanlar Galatasaray baÅŸkanıdır, Galatasaray yönetimi ve taraftarıdır. Tabi ki sıkıntılar, dertler olacaktır. Ama onlar da biliyor ki ben her zaman Galatasaray’ın menfaatleri için, Galatasaray’a en iyisini verebilmek için çalışıyorum. Galatasaray kaybettiÄŸi zaman da en az onlar kadar üzülüyorum. Sizler benim yakınımdasınız, bunu biliyorsunuz. O yüzden elimden gelenin en iyisini vermeye çalışıyorum. Bu Türkiye gerçeÄŸi, bununla yaÅŸamak zorundayız. Çünkü her gün beÅŸ yalan haberi yalanlayamazsınız. Bunlar olacaktır. Ama benim hakkımda çok iyi yazan, iyi düÅŸünen insanlar olduÄŸunu da düÅŸünüyorum. Uzun zamandır gazetelere bakmıyorum çünkü ister istemez karşınıza bazı ÅŸeyler gelebiliyor. Ama tabi iyi yazılanlar bu ülkede önplana çıkarılmıyor, bu çok da normal. İyi piyasaya çıkarsa Arda’dan dolayı bir haber olmaz diye. Canları saÄŸolsun ben ülkenin futbolcuyum, milli takıma ve Galatasaray’a en iyisini vermeye çalışıyorum.

Bazı büyük takımların taraftarıda seni her halinle örnek alıp destekliyorlar da. Son yaÅŸanan Almanya’da ki olayları da yine bazı rakip takımların taraftarıları “Arda’nın kabaca yaptığı birÅŸey yok, sakın duygusal olarak etkilenmesin” demiÅŸler. Senin tabii duygusal yapın da ne durumda?
Bende Galatasaray taraftarıyken günlerce uykusuz kaldım, stad önlerinde bekledim, aç kaldım, otobüse kaçak bindim yani bir insanın takımı için böyle ÅŸeyler yapması normal. Taraftara da hak veriyorum, vermiyorum deÄŸil gerçekten bunlar normal diye düÅŸünüyorum. O yüzden onlara da hak vermeye çalışıyorum. Ben orada onların gönlünü almaya indim. Ama ben bunu ne kadar açıklasam insanlar bunu anlamayacaklarıdır. Çünkü onlar olaya kendi pencerelerinden bakacaklardır. Biraz önce de dediÄŸim gibi insanlara gerçeÄŸi anlatmak zorunda hissetmiyorum kendimi artık.

Ben Arda Turan’ı gözlemliyorum uzaktan ve ÅŸunu görüyorum; ben daha senin bir resim çektirmek isteyen taraftarı geri çevirdiÄŸini görmedim. BeÅŸiktaÅŸ, Fenerbahçe taraftarı ayrımı yaptığını da görmedim.
Benim arkadaÅŸlarım çoÄŸu Fenerbahçeli, ki ben onları kaybettikleri ÅŸampiyonluktan sonra arayıp onlara destek olmaya çalıştım. Sıkmasınlar canlarını hayatta böyle ÅŸeyler olabileceÄŸini söyledim arkadaÅŸlarıma. Bizler böyleyiz aslında ama yansıtılmak istenen farklı.

Neden bu kadar çok basına malzeme oluyor Arda Turan?
DediÄŸim gibi Arda Turan Galatasaray’ın menfaatleri için uÄŸraşıyor her zaman. Basında çalışan bazı arkadaÅŸlarımızın yanlı haberler yaptığını, taraftarı olduÄŸu kulübün menfaatlerine uygun haberler yaptığını biliyorum. Bu bir Türkiye gerçeÄŸi. Bunu baÅŸkası söyleyemez ama ben söyleyebilecek yapıdayım.

İnternet sitelerinde sürekli senin haberlerin dönüyor. Yani iÅŸlerliÄŸin çok.
Teklifler evet var ama biz Galatasaray’ın istediÄŸi miktar, istediÄŸi kulüp ÅŸekli, Galatasaray Kulübü Avrupa’daki ilk 5 kulüpten teklif istiyor. Galatasaray Avrupa’daki büyük takımlardan yüksek bir miktar para istiyor. Benimde söylediÄŸim her zaman birÅŸey var; ben Galatasaray Kulübü’nün menfaatini düÅŸünüyorum her zaman. Yani Galatasaraylı mutlu olacak beni gönderirken ki o ÅŸekilde gideyim. Arda’ya teklif yok falan bunlar yalan yani.

Varsa da Arda’nın popülerliÄŸinden faydalanıyorlar.

Onlara da hak veriyorum. Ama bazen bel altı vuruyorlar ister istemez. Ama bunlara gülüp geçmek zorundayım çünkü. Artık keyif almayı öÄŸrendim açıkçası.

Bir haber var önümde: Dünya da 2009 yılında en aktif sporcular anketinde Avrupa kıtasında 1. Dünya sıralamasında ise 2. olmuÅŸsun. Yani Arda’yı basına olumlu da olumsuz da malzeme edecek çok ÅŸey var dimi?
Açsınlar baksınlar hangi futbolcu sezon içerisinde kaç tane maç oynuyor ona baksınlar. Ben Türkiye Ligi standartlarına her yıl 50 – 55 maçın üzerine çıkıyorum. Bu çok önemli birÅŸey. Benim için birçok karekter göstergesi diye düÅŸünüyorum. Benim o yüzden gerçekten vicdanım rahat ve bunları Galatasaray sevgisiyle, meafaatleri için yapıyorum. Tabii Galatasaray camiasının içinde ya da tribünde menfaatlerimizin uyuÅŸmadığı anlar olabilir. Bunlar çok doÄŸal ÅŸeyler. Çünkü ben her zaman Galatasaray’ı düÅŸünmek zorundayım. Galatasaray için her zaman en iyisini vermek zorundayım.

Bence biz baÅŸarılı bir futbolcuyu ilk önce alkışlıyoruz, baÅŸarılı hale getiriyoruz, sonra peÅŸine 20 kamera takarak isyan ettiriyoruz onu. Sonra da şımardı havası veriyoruz.

Ben kesinlikle hiç isyan etmiyorum. Hiç önemli deÄŸil. Ben yaptılarımı ve yaÅŸadıklarımı hiç bir zaman gizlemiyorum. Çünkü yanlış zamanda yanlış bir ÅŸey yapmıyorum. Ve ben her zaman bir yemeÄŸe giderim. Artık gecede dışarı çıkmıyorum son 2 senedir dışarı çıktığımı hatırlamıyorum. Zaten alkol kullanmıyorum. SöylediÄŸim birÅŸey var Galatasaray taraftarı güvensin bana ben onları çok seviyorum. Åžöyle birÅŸey var tribünde yanlarında ki arkadaÅŸlarına baksınlar ben onlardan biriyim. Ben onlardan bir tanesiydim. Taraftardan bir farkım yok. Belki bu kadar duygusal olmak sevmek hata olabilir diye düÅŸünüyorum. Ama onun için birÅŸeyler söyleyebiliyorlarsa onlara hak verebilirim.

Bir futbolcudan bahsediyoruz ama çok farklı yerlere de çekilebiliyor konu.
Ben kendimi nasıl rahat hissediyorsam öyle çıkıyorum dışarı. Beni ailem ve kız arkadaşım gayet bu ÅŸekilde beÄŸeniyor. O yüzden gerisinin pek önemi yok benim için.

Metin Oktay ile bile kıyasladılar seni...
Åžimdi söyle birÅŸey var. Hiç kimse bir Metin Oktay olamaz. Yani birinin Metin Oktay olması mümkün mü? Ben zaten Metin Oktay olamam olmakta istemiyorum. Metin Oktay bizim hayallerimizdeki adam olarak kalsın. Hakan Åžükür, Bülent Korkmaz bunlar bizim hayellerimizde kalsın. Ben Arda Turan olmak istiyorum. Yani Fatih Terim bile Galatasaray formasıyla 14 yıl ÅŸampiyonluk yaÅŸayamamış, baÅŸarısız olmuÅŸ. Ama Fatih Terim Fatih Terim’dir. Galatasaray camiasının tarihinde çok büyük bir futbolcudur. Futbolun içerisinde baÅŸarısızlıklar var, maÄŸlubiyetler var. Önemli olan Galatasaray’ın örf ve adetlerine uygun davranmak diye düÅŸünüyorum. Biz hiç bir zaman 6 aylığına Türkiye’ye gelen bir futbolcuyu 5 bin kiÅŸi karşılamadık. Bu Galatasaray camiasının tarzı deÄŸildir. Bu baÅŸka kulüüplerin tarzıdır. Galatasaray camiası ve taraftarı en kötü anda takımının yanında olur. Çünkü bu büyük taraftar çok büyük baÅŸarılar gördü. Yani biz hala Youtube’tan Uefa Kupası tarihini izlediÄŸimizde gözlerimiz doluyor. Ki biz profesyoneliz ve bu iÅŸin içerisindeyiz. O yüzden camiamızın deÄŸerlerine sahip çıkalım. Ben Galatasaray’ın 10 numarası olarak konuÅŸmuyorum. Galatasaray takımının kaptanı olarak konuÅŸuyorum. Beni bazen gördüklerinde ayaÄŸa kalkıyorlar hürmet etmek için. Çünkü bende böyle Galatasaray kaptanına saygılıydım. Ben bazen sevgi deÄŸil ama saygı bekliyorum açıkçası.

Hiç özel yaÅŸamın olmasa kendin kalabiliyor musun?
Ben her zaman kendimim. Aslında bu soruya en iyi cevabı sizler cevap verirsiniz biz kamptayız. Yemekten sonra hep birlikte sohbetler ederiz. Ben hep kendimim. Formayı her çıkardığımda Arda’yım. Galatasaray taraftarı Arda’yım ben. BayrampaÅŸalı Arda’yım. Bütün harcamalarımı yaÅŸam tarzımı sınırlamalara göre yapıyorum. Neyin ne olduÄŸunu çok iyi biliyorum. Ben çok mutluyum çünkü ailem çok güzel bir yaÅŸam tarzı içinde. Hayatları çok ÅŸükür ki garanti altında, bugün bana birÅŸey olsada. O yüzden ben bana bu konuda insanların birÅŸey söylemeye hakkı olduÄŸunu düÅŸünmüyorum. Çünkü benim annem babam kardeÅŸim benden razı. Gerisi yaÅŸam tarzı konusunda çok önemli deÄŸil diye düÅŸünüyorum.

Kötü günümde bir destek göremedim demiÅŸsin. Kendini yalnız hissediyor musun?

Eskiden hissediyordum ama artık hissetmiyorum. Çünkü eÄŸer bu durumdaysan yalnız kalmaya mecbursun. Tabii ki ailem ve sevdiÄŸim insan yanımda olduÄŸu zaman farklı. Çünkü ailemin desteÄŸi benim için çok önemli. Onları hariç tutuyorum. Ama bu durumdaysanız yanlız kalmaya mecbursunuz baÅŸka anlamlarda söylüyorum.

Arda Turan için 66 ile 10 arasındaki fark nedir?
66 Arif Erdem için giydiÄŸim bir numaraydı. Çok seviyorum Arif aÄŸabeyi. Gönlümde taht kuran futbolculardan bir tanesidir. Bazen takıma birÅŸey söylediÄŸim zaman kendimi Arif aÄŸabey gibi hissediyorum. Gülüyorum sonra ondan kalma ÅŸeyler diye. 10 numara ise bana Metin Oktay’ın forması diye verildi. Onu da layıki ile taşımayı seviyorum. Ama eÄŸer bu takımda eÄŸer biri 10 numarayı giyecekse onun ben olacağını düÅŸünüyorum açıkçası.

Kaptanlık pazu bandı içinde “içimden çok ÅŸükür diyorum” demiÅŸsin.
Evet bazı maçlarda bazen konsantrasyon bozuklukları oluyor. Yani 3 günde bir maçlarda çok yoruluyorsunuz. Bizim soyunma odasında bir ayna vardır. Oradan çıkarken sürekli diyorum kendime; küçükken ne kadar da hayal ederdim. Ali Sami Yen’de Galatasaray takımıyla kadroya girmeyi, sahaya ısınmaya dahi çıkmayı. Åžimdi Galatasaray takımın kaptanısın. Bunun kıymetini bil. Bunun ne kadar önemli olduÄŸunu söyle, diye düÅŸünüyorum. O yüzden benim için çok önemli. Bunları artık söyemek istemiyorum. Defalarca söyledim. Artık hislerim bana kalsın istiyorum.

Peki o Avrupanın o 5 büyük kulübü teklif etse gitme ÅŸansının olacağı. Biz orada desekki Arda sen bu takımın kaptanısın. Sen 10 numarayı giyiyorsun. Duygusal olarak etkileyebilir miyiz acaba seni?
Galatasaray BaÅŸkanı Arda’cım yada oÄŸlum, saolsun zaten her zaman bir baba gibi davranıyor bana. Arda’cım gidebilirsin dediÄŸi zaman, o zaman ben giderim. Ben her zaman bunun böyle olduÄŸunu söyledim. Tabii bazen kırılganlıklar yaşıyorum. 22 – 23 yaşındayım yani siz bu yaÅŸlardaki hallerinizi hatırlasanız. OlgunlaÅŸtığımı düÅŸünüyorum ama içimdeki çocuk ruhunu kaybetmek istemiyorum. Bazen bundan dolayı bundan dolayı hata yaptığımı düÅŸünüyorum. Bir de ben futbol oynamayı çok seven bir insanım yani. Hele Galatasaray için oynamak çok özel bir durum benim için.

Geçen yıl geçen güzel maçlarda çıkardınız ama daha sonra bir konsantrasyon kaybı oldu. Sence neden oldu bu durum?
Bence çok kritik sakatlıklar yaÅŸadık. Özellikle futbol mevkiinde. Forvette oynamak benim içinde çok zor oldu. Bir tek hücum olarak Keita’ya da kaldığımız zamanda oldu. Sıkıntılı dönemlerdi yani. Çok sıkıntılı bu dönemleri 12-13 adamlı rotasyonla girmek zorunda kaldım. Kritik dönemeçlerde ÅŸansta yanımızda olmayınca bu durumlara geldi. Atletice Madrid maçındaki Caner’in penaltı pozisyonu, bunlar tabii kritik dönemeçlerdi. Ama bu sene herÅŸeyin daha iyi gideceÄŸini düÅŸünüyorum ben. Åžansıda beceriyle elde edeceÄŸimizi düÅŸünüyorum ben.

Ligde kötü bir netice ortaya çıktığında tabii bir güven kaybı, moral bozukluÄŸu oluyor ama kampta bütün negatif elektiriÄŸi atmış gibiydi takım...

MüthiÅŸ bir atmosfer var. Ben de kendimi eskisi gibi hissediyorum. 10 mart olması lazım o Diyarbakırspor maçı, eskisi gibi hissediyorum yani kendimi. Çok mutlu hissediyorum. Futbolu çok özlemiÅŸim. Yani ilk günkü gibi giyiyorum Galatasaray eÅŸofmanını o yüzden çok mutluyum.

4-4-2’yi ben Milli Takım’da öÄŸrendim demiÅŸsin. Rijkaard’ın sistemini ve çalıştırması sizi tek tek, faydasını görüyorsundur mutlaka deÄŸil mi?
Bize Rijkaard pozisyon almayı gösteriyor. Bence gerçek antrenman bu. Bu açıkçası bir futbolcu için çok önemli. Bazen 30 metre koÅŸacağınız yerde 10 metre koÅŸuyorsunuz ama doÄŸru pozisyonu alıyorsunuz. O zaman oyun çok farklı oluyor. Bende birÅŸeyler öÄŸrenmeye çalışıyorum her zaman. Hocamın her sölediÄŸini her zaman en iyi ÅŸekilde almaya çalışıyorum. Başımızdaki insanlar çok büyük kariyere sahip insanlar. Her söyledikleri benim için altın deÄŸerinde.

Geçen yıl kanatlarda sorun var gibi gözüküyordu ama bu yıl o sorun çözülmüÅŸ gibi.
Hocamızın istediÄŸi ÅŸekilde oynarsak kanatlardan daha fazla topa sahip olan bir takım olursak, biraz sabırlı oynayabilirsek, yani 60 – 70 e kadar gol atamasak bile top ayağımızda olduÄŸunda rakip yorulacak ve golü bulabiliriz diye düÅŸünüyorum.

Forvet arkasındaki oyuncu da artık biraz daha geriye geliyor.
Tabii bunlar bizim ince nüyanslarımız olacak...

En çok sevindiÄŸin ve en çok üzüldüÄŸün maçı hatırlıyor musun?
Sivas maçında çok sevinmiÅŸtim. En çok üzüldüÄŸüm maç ise Hamburg maçı eÄŸer biz hambug maçını geçseydik. Hem ÅŸampiyonluÄŸu hem de finali alabilirdik. Hamburg maçı sonrası, gecesi çok aÄŸrılarım vardı. 65’inci dakikada oyundan çıkmak istemiÅŸtim. Öteki  ÅŸekilde olunca kahrolmuÅŸtum.

Takımda yerlilerle yabancılar arasında bir  gruplaÅŸma olduÄŸunu düÅŸünüyor musun? Bu kaynaÅŸmadaki rolünü nasıl görüyorsun?
Bir defa Galatasaray takımında  tarih boyunca hiçbir zaman gruplaÅŸma olmamıştır. Takımın diÄŸer takımlardan ayıran özelliktir. Zaten  Lucas Neil, Kewell gibi futbolculara birÅŸey söylemeye gerek yok. Onlar zaten futbolculuÄŸu, profesyonelliÄŸi, adamlığı aÅŸmış adamlar yani onlar beyefendilikleriyle size ders veririler zaten böyle birÅŸey olmaya kalkarsa bile. Ben onların takım kaptanıyım ama ben onlardan çok ÅŸey öÄŸreniyorum.  Yabancı futbolcularda bizim içimizdeler eÄŸleniyoruz, gülüyoruz. İngilizce’yi az çok biliyoruz hepimiz anlaÅŸabiliyoruz. Espriler, ÅŸakalar hatta Kewell’ı Dünya Kupası’nın en iyi oyuncusu seçtik. Kewell, müthiÅŸ birisi geldiÄŸine çok sevindim.

İşte geleceÄŸin Arda’sı dediÄŸin bir oyuncu var mı? 
Alt yapıdan gelen arkadaÅŸlarımız çok yetenekli  ama ben Emre çolak’ı çok seviyorum. Yetenekleri inanılmaz estetik onu hep anlatıyorum. Kuvvetlenırse çabuklaşırsa ama kuvvetiyle birlikte onu artırabilirse Emre Çolak özel bir zekaya sahip bir oyuncu yani tribünleri çok ayaÄŸa kaldırır hatta ben birÅŸey yapmadım ama benden çok çok daha ileri gider .

Sende çok mutevazısın çalım atmayı Serdar Özkan’dan öÄŸrendim diyorsun ÅŸimdi Emre Çolak için böyle diyorsun.
Serdar çünkü Fenerbahçe maçında inanılmaz çalımlar attı. Biraz önceki antremanda izlemiÅŸsinizdir. Serdar, kuvetli olduÄŸu sürece kafası rahat olduÄŸu sürece Galatasaray takımına çok faydalı olucaktır. Bir defa o konuyada açıklık getireyim. Serdar benim çok yakın arkadaşım ama babam dahi olsa Galatasaray takımı söz konusu olunca hiçbirÅŸey önemli deÄŸildir. Serdar buraya kendi yetenekleriyle geldi.  Kendi isteÄŸiyle transfer olmuÅŸtur sadece bana fikrimi sormuÅŸtur. Bende ona buraya gelirse çok daha fazla rahatlayacağını, kafasının huzur bulacağını ve futbolu için yeni bir çaÄŸ olabileceÄŸini söyledim sadece söylediÄŸim ÅŸey bu, bunuda samimiyetle söylüyorum. Serdar’ın ne bana nede baÅŸkasına ihtiyacı var.

Yeni sezonda hakemlerle diyaloÄŸun nasıl olacak? Mustafa Kamil AbitoÄŸlu’nu çok sevdiÄŸin söylemiÅŸtin. Bünyamin gezer’i çok komik bulduÄŸunu söylemiÅŸtin.
Hatta bir kere Mustafa Kamil AbitoÄŸlu’na çaktım diye ona ceza vermiÅŸler. Benim çoÄŸu hakemle aram iyidir niyetlerine inanıyorum. Bu sene umarım çok daha güzel maçlar yönetirler. Dünya Kupası’nda bile bir sürü hata oldu. Tabiki sahanın içinde adrenalin çok yüksek oluyor. Halı sahada bile top oynayan insanlar nasıl sinirleniyorlar tartışıyorlar bunlar çok normal ÅŸeyler.

Kötü eleÅŸtirilere, mesajlara yanıtın neler?
Sokakta bir sürü Galatasaray taraftarı görürüm. Bir kerede benim için kötü biÅŸey söyleyen  Galatasaray taraftarı görmedim . Yani hepsi boynuma sarılılanlar yani söyleyecek biÅŸey yok. Bu sevgiye layık olmaya çalışıyorum. Tabiiki aramızda bazen sürtüÅŸmeler olsada ben onları çok seviyorum.

Bu sene kamplardan önce kamp etkinliÄŸi olacak mı? Geçen seneki baÅŸarısızlık buna baÄŸlanmıştı bunun hakkında ne düÅŸünüyorsun?
Åžöyle birÅŸey var. Geçen sene aslında kamp yaptığımız maçları hep kaybettik. Yani bunun çok alakası olduÄŸunu düÅŸünmüyorum ama rahat edeceksek kamp yapalım ben zaten tesisde kalmayı çok seviyorum.

Kamp yapmak futbolcuyu etkiler mi?
Ben profesyenel bir futbolcuyum. Maçtan önce nasıl davranması gerektiÄŸini biliyorum. Yani kamp yapsamda yapmasamda benim için farketmez ama huzurlu olacaksak vijdanımız rahat edecekse spekülasyon olmayacaksa kamp yapılabilir.

Arda Turan büyük maçlara nasıl hazırlanır?
Avrupa kupası, mili maçlar ve büyük maçlara çok daha rahat hazırlanıyorum çünkü oralarda çok daha fazla iyi oynadığımı düÅŸünüyorum. Bu da benim kendi yapım çünkü daha böyle heyecanlı oluyorum. Tabiiki bireysel olarak bir futbolcu bir hiçtir. Bunu bu seneki Dünya Kupas’ında gördük. Messi bile çok iyi oynamasına raÄŸmen takımını götüremedi. Ronaldo yine öyle yani bireysel bir performans artık hiç önemli deÄŸil takım olarak hareket etmek zorundasınız. BaÅŸarıda  da baÅŸarısızlıkda da asla bireysel düÅŸünmemek lazım.

Bir inernet sitesinin reklamında Ronaldo’nun maçına yetiÅŸmeye çalışıyordun  öyle biÅŸey varmı olacak mı?
Yok öyle bir buluÅŸma yok. Ronaldo’nun maçına yetiÅŸemedik. Kendi maçımıza yetiÅŸmeye çalışıyoruz. Ben sadece futbol sahasında eÄŸleniyorum. Set baÅŸka arkadaÅŸlarımızın iÅŸi benim setlerimde birÅŸey yok set konusunu bilemeyeceÄŸim.

Yeni sezonla ilgili neler söyleceksin?
Yeni sezonda çok maÄŸlubiyette olabilir. Sıkıntılı dönemlerde olur yani lig çok zorlu bir maraton nerede ne olacağı bilinemiyor. Nerede ÅŸampiyonluÄŸun geleceÄŸini bilemeyiz sonuna kadar kovalamak lazım yani  biz her kaybettiÄŸimiz maçta bile ayakta durmak zorundayız. Bunu en baÅŸta ben yapacağım buradan Galatasaray taraftarına söz veriyorum. Bu sene hiçbir ÅŸekilde yüzüm düÅŸmeyecek hep ayakta olacağım. En kötü ÅŸartlarda bile, çok üstüme gelindiÄŸi zaman bile onlara bunun sözünü veriyorum. Galatasaray kaptanına yakışır ÅŸekilde davranacağım. Onlardan da isteÄŸim en kötü anda bile gerçekten büyük taraftar olduklarını bize göstersinler zaten herzaman gösterdiler. Bu bizim için çok önemli. EÄŸer birbirimize destek olursak çünkü gerçekten Galatasaraylı’nın Galatasaraylı’dan baÅŸka dostu yok. Çok iyi biliyorum. İçinde, en önlerinde olan biri olarak söylüyorum. Bunu bilsinler buna göre davranalım ve ÅŸampiyonluÄŸa hep beraber koÅŸalım. Ben gönülden inanıyorum. Umarım inancım boÅŸa gitmez.

 ADnet Reklamları Siz de reklam verin    
Etiketler:
YORUMLAR // 3 Adet yorum yapıldı.
ardamm
2010-07-24, 12:45:40, 94.79.66.174
.. diyor ki; ardacığım ne güsel konuşuyorsun bunları okuduğmda ağladım sen hiç merk etme galatasaray taraftarı hher zaman arkandayız kotu gununde ve iyi gununde xxx

KAPTAN
2010-07-24, 10:39:00, 88.228.36.168
Emrah KARAHAN diyor ki; Kaptan biz daima yanındayız ve biliyoruz ki bu medya seni bizden ayırmaya ve aramızı bozmaya çalışıyo... Bu yüzden kaptan sen üzmü hiç canını ve "SANMASINLAR SENİ YALNIZZ, BİZ HEP BURAL'ARDA'YIZ..!!"

büyüksün kaptan
2010-07-24, 09:06:52, 85.105.208.177
tedirgin diyor ki; arda büyüksün helal olsun sana kaptan anlattıklarına hepsine katılıyorum ve seni çok iyi anlıyorum... inş. hep gs de kalırsın...

 


Adı Soyadı (*)


Başlık (*)


Yorum içeriği (*)


8 + 4 = (İki sayının toplamını aşağıdaki kutuya giriniz.) (*)


Gaziantespor maçı ne olur?
Kazanırız
Berabere
Kaybederiz

  • Copyright  2006-2010 Galatasaray Taraftar Portalı Tüm hakları saklıdır.
  • Haberler ve Yazilar Izinsiz ve kaynak gosterilmeden yayinlanamaz.
  • Site Iletisim : admin@gstvnet.com.
  • Yazılım : PHP Haberci